Połączenie Bochni z autostradą A4 coraz bliżej
Kilka dni temu w Krakowie podpisano niezbędne umowy, które dotyczą sfinansowania prac projektowych dwóch odcinków, które połączą Bochnię z autostradą. Nie ma żadnych wątpliwości, że dopiero dokończenie połączenia węzła autostradowego A4 „Bochnia” z drogą krajową 94, a także wykonanie na północy połączenia z drogą wojewódzką 965 będzie rzutowało na węzły komunikacyjne naszego miasta. Całość sprawi, że będzie można mówić już o pełnowartościowej północno-wschodniej obwodnicy miasta Bochnia. To duża szansa rozwoju, ale także znaczne ułatwienie komunikacyjne dla naszych mieszkańców.
Kto podpisał umowę?
Porozumienie podpisały trzy strony łącznie: Województwo Małopolskie, Powiat Bocheński oraz Miasto Bochnia. W wydarzeniu udział wziął marszałek Witold Kozłowski, wicemarszałkowie Łukasz Smółka i Józef Gawron, Marta Malec-Lech z zarządu województwa. Nie zabrakło także radnych województwa Anny Mikosz i Piotra Dziurdzia. Obecny był także starosta Adam Korta, wicestarosta Ryszard Drożdżak oraz Stefan Kolawiński Burmistrz Bochni. Tak naprawdę podpisane zostały dwie umowy, które dotyczą sfinansowania prac projektowych II i III etapu, który nazywa się łącznikiem autostradowym.
II etap budowy
II etap polega na dokończeniu już wybudowanej nitki na południu. Dokładnie chodzi o odcinek nowo powstałego ronda na ulicy Krzeczowskiej do ulicy Brzeskiej. Umowa dotyczy wiaduktu, który musi zostać podbudowany nad torami kolejowymi.
III etap budowy
Umowa na III etap dotyczy skomunikowania węzła autostradowego od północy z ul. Proszowską (DK 965). Powstanie w ramach tej umowy zupełnie niwy odcinek drogi, który ciągnie się zupełnie wzdłuż autostrady A4 w kierunku zachodnim. Całość ma mieć około 2,4 km. Konieczna będzie także budowa mostu na Rabie.
Środki na realizację tych projektów
Osiągnięte porozumienie zakłada partycypowanie przez samorządy w kosztach opracowania dokumentacji projektowej dla obu zadań. Powiat Bocheński i Miasto Bochnia przeznaczą na ten cel prawie po 135 tys. zł. 270 tys zł przekaże Województwo Małopolskie. Reszta środków będzie pochodziła ze środków unijnych. Całkowite koszty tych prac będzie wynosi 1,8 mln zł.